تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۱۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۴۲ درصدی شاخص امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان 

  مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به امانت گرفتن یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰ نسخه کتاب در سال ۱۴۰۲ از کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: این شاخص به نسبت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

عباس حسین زاده بیان کرد: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدفگذاری شده بود که ۹۳ درصدآن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

حسین زاده با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال گذشته بیان کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال نیز با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند در حالی که این رقم ۹۶ هزارو ۸۹۱ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: ۲ پیشخوان کتابخانه در روستاها طراحی و فعال شد و همچنین با استفاده از اعتبارات امسال نیز راه اندازی یک پیشخوان در شهرستان ایذه برنامه‌ریزی شده است.

حسین زاده با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار کرد: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

وی رویکرد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال جدید را در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) عنوان کرد و گفت: با برگزاری نشست هم اندیشی با اساتید حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، معاونت اقتصادی استانداری و نخبگان در این حوزه، راهکارهای عملی کردن این شعار در کتابخانه‌های عمومی خوزستان بررسی شد که در سند راهبردی ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

 در حال حاضر ۱۶۱ کتابخانه فعال نهادی در خوزستان وجود دارد که به ارایه خدمات کتابخانه ای می پردازند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار